Stworzenie aplikacji, która będzie dla nas zarabiała- bardzo wielu informatyków o czymś takim marzy, a spora część z nich podejmuje się trudu stworzenia takiej właśnie aplikacji. Warto jednak mieć świadomość tego, jak wiele aplikacji tego typu już powstało i jak ogromne ich nagromadzenie znajdziemy w sklepie Google Play. Jak wobec tego przebić się ze swoim produktem i sprawić, aby użytkownicy sami chętnie zaczęli instalować aplikację na swoich urządzeniach? Jak w wielu innych przypadkach, konieczna jest odpowiednia reklama, a najlepsza będzie ta w Google Ads.
Na czym to polega? Czy taka reklama jest skomplikowana?
Google AdWords daje nam możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona odbiorców, a reklamy te tworzy się niemalże tak samo, jak w przypadku tworzenia kampanii dla strony internetowej. Jedyną różnicą jest to, że nie tworzymy tak rozbudowanych tekstów reklam, a system sam nam je zaproponuje. Działa to w taki sposób, że w ramach Google Ads nasza aplikacja będzie reklamowana w wielu różnych miejscach, a reklamy będą miały różną wielkość oraz różny format. Wśród ustawień, jakie trzeba określić jak zawsze pozostaje stawka początkowa oraz budżet, język, a także lokalizacja wyświetlania reklam. Bardzo często jednak tak naprawdę nie ma dla nas znaczenia, kto konkretnie pobiera naszą aplikację- chcąc ją spopularyzować i uzyskać jak największą liczbę pobrań nie powinniśmy więc mocno zawężać grona odbiorców. W takim przypadku system sam będzie optymalizował kierowanie reklam, aby uzyskać jak najwięcej pobrań aplikacji w ramach budżetu, jakim dysponujemy.
Warto zdecydować, jaki cel chcielibyśmy osiągnąć
Reklama aplikacji mobilnej może być ukierunkowana na konkretny cel. Reklamy mogą być zoptymalizowane pod kątem tego, abyśmy mogli uzyskać jak największą liczbę instalacji, ale możemy też jako cel obrać sobie jak największą liczbę zdefiniowanych konwersji w samej aplikacji- konieczne wówczas jest określenie, czym będzie dla nas konwersja. Jeszcze innym celem może być osiągnięcie docelowego, określonego zwrotu z nakładów na reklamę. Dzięki Google AdWords możemy bardzo precyzyjnie zdefiniować nasze oczekiwania, a oprócz sieci wyszukiwania i sieci reklamowej partnerów Google, możemy wyświetlać reklamy promujące naszą aplikację także w serwisie You Tube. Więcej o Google Ads znajdziesz tutaj: https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem
Ustalamy konkretne stawki
W przypadku ustalania stawek oraz dysponowania budżetem w kampanii, również możemy zdecydować się na jedną z wielu opcji. Pierwszą możliwość stanowi skoncentrowanie się na jak największej liczbie instalacji w ramach budżetu. Drugą opcją jest jak największa liczba działań w aplikacji, a więc konwersji oraz pozyskiwania jak najbardziej wartościowych użytkowników. Jeszcze inną możliwością jest zwiększanie wartości działań w aplikacji, a więc zogniskowanie swoich działań wokół tych użytkowników, którzy w przyszłości pozwolą nam wygenerować największe zyski. Dlatego też, zanim zabierzemy się za projektowanie kampanii- sami powinniśmy postarać się ocenić, na czym będzie nam zależeć najbardziej. Tylko wtedy narzędzie to będzie w stanie spełnić nasze oczekiwania, gdyż daje ono wiele możliwości, ale trzeba też w odpowiedni sposób z niego korzystać.