Posiadanie własnej aplikacji mobilnej przez firmy nie jest już trendem, ale wręcz obowiązkiem, jeśli zależy nam na rozwijaniu swojej działalności i dostosowywaniu jej do potrzeb naszych użytkowników. Projektowanie aplikacji wymaga uwzględnienia kilku ważnych aspektów, o których nie można zapominać. Po pierwsze, nie jest to tak łatwe zadanie, jak mogłoby się wydawać, ponieważ nie obejmuje jednie wyboru kolorystyki, grafiki czy dominujących motywów, ale przede wszystkim stworzenie modelu zachowania pomiędzy użytkownikiem a samą aplikacją. To właśnie dlatego najlepiej to zadanie powierzyć profesjonalistom. Warto jednak nieco więcej dowiedzieć się o procesie tworzenia aplikacji, zanim zlecimy go komuś innemu.
Najważniejsze jest poznanie swoich użytkowników i ich potrzeb
Projektowanie aplikacji powinno opierać się na znajomości swojej grupy docelowej – tylko wtedy będzie ona mogła odnieść sukces, a Ty zaoszczędzisz czas i pieniądze na kolejne wersje. Warto więc poznać swoich potencjalnych użytkowników, ich preferencje i oczekiwania od samej aplikacji. Pomocne będą tutaj ankiety wśród docelowych odbiorców, badania rynku, a także doświadczenie osoby, która będzie ją wykonywała. Przykładowo aplikacja lodziarni nie powinna mieć w tle pluszowego misia, a sklepu internetowego nie powinna być utrzymana w jaskrawej kolorystyce (chyba, że oferuje produkty retro lub hipsterskie).
Intuicyjność zadecyduje o powodzeniu aplikacji
Każdy użytkownik ma już wyrobione pewne nawyki i ukształtowane preferencje, często na podstawie innych i bardzo popularnych aplikacji. Obowiązują również pewne schematy, co gdzie powinno się znajdować lub co nas do czego odsyła. Oczywiście możemy je modyfikować zgodnie ze swoim pomysłem, nie powinniśmy ich jednak wywracać do góry nogami, każąc użytkownikom uczyć się wszystkiego od nowa. To najczęściej pierwsze korzystanie z aplikacji decyduje o tym, czy się do niej przyzwyczaimy i będziemy wracać, czy też nie będziemy mogli niczego znaleźć i zirytowani natychmiast ją odinstalujemy. To właśnie dlatego projektowanie aplikacji powinno opierać się na intuicyjności.
Projektowanie aplikacji – treść ważniejsza niż forma
Aplikacja mobilna powinna być rozbudowana w treści i prosta w swojej formie. Zbyt duża ilość obrazków, animacji, kolorów czy wyskakujących nagle komunikatów z pewnością zrazi do siebie użytkowników. Dlatego wszystkie udziwnienia, zbędne dodatki oraz rozpraszające elementy lepiej sobie podarować – skuteczne projektowanie aplikacji zawsze oparte jest na prostocie.
Artykuł przygotowany we współpracy z brandbay.pl